Saturday, November 24, 2007

Merujuk kepada Kedag.

Selamat Pagi Cikgu !

Pagi ni saya nak expose pasal lawatan Raja Culangchalingkon ke Kedag pula.

Baginda (selepas ini disebut anaconda) ada membuat perjumpaan dengan rakan sejawatan yang selesa dok bawah ketiak anaconda yang busuk macam ibarat perkasam (ni nak bagi sedap baca).

Anaconda bertitah, “Kalau hangpa nak tipu sejarah, hangpa tiru lah macam aku buat”.

“Macamana?” tanya rakan sejawatan bodoh bawah ketiak masam a/l pekasam ni, “Hampa tulis lah satu buku sejarah versi baru macam kitab sejarah kami, Saikhun takinte.

Lalu bertanya lagi rakan sejawat bawah ketiak,”Bolehkah kami buat macam tu?”

Jawap Anaconda “Khor thoat (maksud dia kote kontot), hangpa kalau tak buat, aku tak bagi pinjam baht aku hasil meniaga 4N Masam ….”

Lantas terkedulah kawan tu bila duit tak masuk. Nak harap jerat bewak tak lah setimpal waktu tu pasai semua geng depa pun ramai duk pi jerat.

Setelah Anaconda berangkat balik, Sultan Kedag, pun memulakanlah usaha penulisan semula sejarah palesu versi kubang palsu mereka berilhamkan kitab Saisakhun takinte ( yang bermaksud Shit jakun taik unte )sebagai panduan .

Terhasillah sebuah buku sebesar buku tiga lima yang menjadi rujukkan penipu konsisten. Buku tersebut dinamakan “Al Tehtarik Salahbilah Kedag” dimana seorang raja yang terjun mai “from nowhere”, bernama Maharaja Debar Debur ( pernah juga memakai gelaran raja gedebap gedebub ), tidak dikenali oleh mana-mana raja yang memerintah sewaktu dengannya atau sezaman dengannya, atau berjiran dengannya. Kemunculan namanya secara tiba-tiba pada hari ini dinamakan Tok Garu ‘street magic’.

Anak murid dia yang terkenal hari ni ialah David Copperfield, anak murid lepas pada tu, tak lain tak bukan Yadeh Seluag terlondeh tak minum ketagih uh yadeh kaki melelah dengan spoiler cungitnya.

Kejayaan menghasilkan buku ini telah dimaklumkan kepada Raja anaconda dan dia merasa amat bahagia hingga ke saat mangkatnya. Dia juga sempat mewasiatkan kepada anak cucunya yang jauh di mata dan dekat di hati supaya segala usaha untuk memperbetulkan sejarah ini harus ditentang habis-habisan. Selepas pada itu kepergiannya ditangisi seluruh rakyat jelita negeri Taikland kerana buat masa ini beliau pun tersiksa adanya.

Berbalik kepada si penipu konsisten Yadeh (yang turut menerima wasiat ini) telah menjadi pembohong paling besag. Penyamun tarbus 3 alam ini turut mendiamkan isu rekod pemerintahan dalam teks jawi yang dirampas dari perpustakaan Islam Ayuthia oleh puak Raja Chakra Padat tiruan anak Menteri penari Khratong dizaman dulu. Kemudian mereka hebohkan semua rekod Ayuthia dibakar habis oleh pihak musuh. Mereka mengaku beragama islam tapi lupa bahawa spoiler depan mereka masih lagi chungit.. kih..kih..kih. Hari ini kalaulah ada sapa-sapa buat kajian, pengkaji atau penulis sejarah, sila dedah habis2an noh sebab dedah mendedah ni ikut depa tak haram, bukan aurat pun, malah digalakkan sungguh-sungguh.

Dengan sebab itu pembaca jangan terpesong dengan si penipu konsisten ni sebab penulisan penipunya itu sentiasa merujuk kepada ‘Saisakhun takinte’, sebuah kitab arahan Raja Besar Benua Penipu, mendiang Raja Anaconda (tok nenek dia) dan buku ‘Al Tehtarik Salahbilah Kedag’. Anaconda turut mendapat ilham dari Keluarga Kunta Kinte yang datang dari Afrika sebagai hamba abdi ke Amerika, dan pernah singgah meliwat (sepatutnya melawat ) di Taikland.. hehehe...

Pesanan penaja: Lain kali mau muhong kena pandang kiri kanan ataih bawah depan belakang, tgk spoiler cungit ada ke tidak. Sanggup cukur kepala atas botak tapi bawah masih berspoiler. Muhong jenis ni orang kata "Muhong lidah bercabang" (muhong biawak sabut, hidup dua alam). Kalau sejarah kita tak reka-reka tak muhong-muhong, mana ada variety, dok macam tu sajalah. Kelmarin tok nek aku muhong lagu L2 Khratong, hari ini kena tukar muhong lagu lain pulak, baru tak konsisten.....tak basi….macam pekasam tanpa pengawet....

Lao jer gun. ( lebih kurang maksud La Jagung )

No comments: